lovely x-mas

Har haft en bloggpaus nu under julen som ni säkert har märkt. Det har varit så mycket som hänt så bloggen har fått stå till sidan. Det är trots allt bara jul en gång om året!
 
Började julafton hemma hos mamma, mys under förmiddagen och sen åkte vi hem till mormor och morfar för att kolla Kalle Anka och träffa släkten. Vart helt konstigt förresten att de klippt bort den svarta dockan i första "kortfilmen" av Kalle Ankas jul.. det såg inte rätt ut liksom. Tycker de har gått för långt vad det gäller rasistiska saker.. Jag tycker att det är värre att peka ut dessa saker och ta bort dem än vad de är från början. Alltså det är mer rasistiskt att påpeka dessa saker än att låta dem va. Alla har mått fint innan dessa ändringar började, menmen. 
 
Vi åt fantastisk god julmat, öppnade en massa julklappar (tack släkten för alla klappar!), tävlade om mandelgåvan i julgröten och kämpade om flest julklappar i julklappsspelet. En lyckad julafton helt enkelt och jag är galet nöjd med mina julklappar. Fick en himla massa saker som jag är super glad över!
 
Annandagen (igår) spenderades hos min moster och kusiner för att fira "mini-jul" med dem. Fick en lock-platt-våffel tång av dem, i samma kit så man kan byta "munstycket" efter vilken frisyr man vill ha. Så bra!! 
 
Så hela min jul har varit underbar detta år, precis som förra och förra igen. Fick in julstämningen och julkänslan långt innan julafton och började julpynta långt innan man bör göra.. men varför göra som alla andra hela tiden? På tal om det så kan man ju lika väl för lägga mandeln i en köttbulle istället för i julgröten! En kul utmaning faktiskt, haha. Galen idé! 
Nästa års grej kanske??
 
Mormor och Morfars fina gran! Och alla mina julklappar därunder..
....nästan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: