The key: Motivation

Försöker intala mig själv att jag ska ändra mina mat- och tränings vanor till det bättre nu som ett nyårslöfte. Men att bara säga "jag ska bli fit till sommaren 2013" är inget konkret mål.. Sätt istället upp inom några månader (delmål) att du t.ex ska träna ett visst antal pass i veckan och inte äta kolhydrater på kvällarna, eller något i den stilen.
Mål som du faktiskt kan uppnå och vara stolt över istället för att bli besviken när det visar sig att det inte gick som du tänkt.

Men huvudnyckeln i allt detta är att inte ge upp. Aldrig! Det tar ibland tid för kroppen att reagera och visa resultat. Det kommer att ta tid för vågen, dina bekanta och speciellt dig själv att se skillnad. Men ge inte upp när det känns tungt, utan tänk på de mål du satt upp och tänk på varför du valt just dem, det måste ha varit en speciell anledning, inte sant?

Keep fighting!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: