Nytt jobb!

Har idag börjat på ytterligare ett nytt jobb. På Borgen här i Helsingborg.
Jag har märkt att det är väldigt få som faktiskt vet vad det är för något. Det är typ en svensk version på fångarna på fortet, där olika företag och grupper kan boka för kickoff, teambuilding, svensexa, möhippa, you name it!
 
Så idag var min första arbetsdag som värdinna/instruktör.
Fick rundvisning i hela borgen. Källaren, taket, ett super stort rum där det tidigare funnits vatten då Borgen är ett gammalt "vattentorn".
Och det var inte mörkt.. det var helt svart! Med endast väldigt fina ljus längs gångarna. Så himla häftigt!
 
Jag fick min arbetsuppgift, hade ett av tornen som "mitt" under eventet där jag blev lämnad för att lära in ett litet tal där jag presenterade mig själv och vad uppiften de skulle göra går ut på osv. 
 
Jag vart så fruktansvärt nervös precis innan bussen med 70 pers anlände. Jag tragglade mitt "tal" i huvudet minst hundra gånger och intalade mig själv att allt skulle gå super, och det gjorde det faktiskt! Första gruppen och talet jag höll i var med andan i halsen för jag dels var nervös och för alla trappor! 
 
Men allt gick super över lag, verkligen. Helt underbara kollegor som hjälpte mig på vägen och som är jätte trevliga! Min första arbetsdag var helt enkelt perfekt.
 
Can't wait till nästa månad då det är dax igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: