F*CK 17..

 
Idag fick jag en liten knäpp på näsan om hur verkligheten kommer se ut för mig cirka 11 månader framöver. Jag har för det mesta äldre kompisar som dels går i min klass, på skolan och utanför. Om de inte är äldre än mig så fyller de år tidigare än mig på året och när man är 17 år, vilket är en meningslös ålder enligt mig då ingenting sker så finns det många problem.. dock ett speciellt.
 
Tänk dig själv, du är 17 år, alla dina kompisar är 18 år och kan gå ut på krogen, men inte du. Jag fyller år den 15:e December och just detta året så är det inte kul någonstans. Det är hemskt tråkigt om jag ska vara helt ärlig.
Jag vet att det bara är en "fas i livet" och en ålder som man ska "komma över" och att alla har gått igenom det.. men det var först ikväll som det verkligen kändes tungt och sjukt tråkigt att jag fick stanna hemma istället för att hänga med ut. 
 
Innan denna händelse ikväll inträffade så har jag försökt att tänka positivt, "passa på att spara dina pengar, din tid kommer, ta en mysig hemmakväll istället" ungefär.. Men nu när det blev så verkligt så är det svårt att tänka så längre. Visst, att festa flera dagar i veckan eller varje helg i flera veckors sträck är inte riktigt min grej, men när man blir "nobbad" att vara med sina kompisar (menar när verkligen alla mina kompisar kan gå ut sen) pga sin ålder, så känns det jobbigt. 
 
Men.. bättre tider kommer. Nedräkningen har i alla fall börjat, 11 månader och 3 dagar kvar typ, sjukt. Men en positiv sak är att nu framöver ska jag lägga ner hela min själ i träningen och verkligen göra skillnad både på insidan och utsidan av min kropp. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: