Måndag & Tisdag

Igår var jag på stranden och fick för mig att jag skulle ta årets första dopp i havet här i Sverige för att jag höll på att dö av värme.. Sagt och gjort, simmade/badade med kompisarna i kanske tjugo minuter och påvägen upp känner jag något som smeker till mig på smalbenet. Tror att det bara är sjögräs eller något annat men blir snabbt varse om när den plötsliga smärtan kom att det var en brännmanet som hade kramat mitt ben. Upp till mamma i panik för smärtan var så enorm, bort till livräddarna och smorde på med kylbalsam som hjälpte efter en liten stund. Typiskt när man väl väljer att bada i svenskt vatten så händer det.. Nu lär det dröja ett tag innan jag badar på fria bad igen.

Har jobbat hela dagen idag i Helsingör fram tills ca klockan sex då jag tog båten hem tillsammans med Louise.

Nu sitter jag här med ett glas iskall cola som jag berömmer mig själv med efter en lyckad övningskörning med mamma på Välas industriområde. Skönt nu när jag börjar bli lite varm i kläderna med körningen. Ska nog passa på att läsa lite i mina körskoleböcker ikväll när jag ändå är igång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: