Borgen Helsingborg

Jag har mitt jobb på Borgen att tacka för väldigt många saker. Som många vet så är jag väldigt mörkrädd i vissa situationer (sett för många skräckfilmer fast jag älskar dem och åkt spöktåget med mamma när jag var jätte liten) och Borgen var inte ett undantag för mitt mörkrädsla. Redan andra gången jag jobbade i höstas så var jag och min chef uppe på taket och höll i våra stationer där då han plötsligt inte längre fick kontakt med de andra i källaren pga den tjocka betongen som var i vägen för våra walkitalkies.. Så det slutade med att jag fick kila ner i källaren, igenom hela borgen, i mörkret, helt själv, utan ficklampa.. med endast tända ljus som vägledning. Då var jag ganska rädd om jag ska vara ärlig för jag sprang hela vägen upp sen, men denna rädslan har förändrats till det bättre.
 
Både igår och idag har jag jobbat, kunde lika bra sovit där i natt då jag jobbade till sent igår och börjde tidigt i morse.. haha, eller inte va. Men det jag ville komma till är att nu när jag har jobbat där lite mer än ett halvår så har jag faktiskt bearbetat min rädsla för mörker. Nu kan jag vandra genom hela byggnaden utan problem nästan. (kan erkänna att jag fortfarande ser mig om över axeln när jag går i källaren, but still). 
 
Sen är det även detta med att prata inför en grupp av människor, stor som liten har sedan jag varit liten aldrig varit några problem fram till högstadiet i grundskolan då några människor satte käppar i hjulet för mig så jag blev väldigt tillbakadragen och blyg. Den perioden släppte inte förens strax efter jag började gymnasiet. Första gången jag jobbade på Borgen så stammade jag i princip fram mina ord och meningar i samband med fumlande med mina papper om vad jag skulle säga och dels det med andan i halsen. Men jag har utvecklats, det är det jag älskar med detta jobbet. Nu kan jag prata inför folk utan några som helst problem, få fram budskapet på ett bra sätt och dra på smilbanden så löser sig allt. 
 
Här är tre bilder från denna fantastiska borg, bild nummer ett och tre är nere från den "ljusa källaren" där man andas rökmoln fast det är plusgrader ute och bilden i mitten är ingången.
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: