Alanya pictures

Favorit baren, helt galna inkastare och servetörer!
 
Killen i bakgrunden till vänster ville tydligen "förlova" sig med mig, vet inte hur mycket skämt det var i det han sa egentligen, man kan aldrig riktigt veta, haha..
 
Frozen Strawberry Margarita och Piggelin på Carisma bar.
 
Robin Hood diskotek, jätte kul att se det igen (var i Alanya med pappa för fem år sedan och då gick vi förbi detta diskotek och jag minns hur fascinerad jag var över stället, haha) och inga som helst problem att hitta dit igen efter dessa år. Prickade rätt med exakt rätt "gränd" så vi gick rakt på det. Bilden gör egentligen inte diskoteket rättvisa, mycket större och mäktigare i verkligheten!
Tror att ena våningen är R&B och andra Latino.
 
Diskotek Istanbul i hamnen.
 
VIKING, världens häftigaste party båt! Gigantiskt fartyg med utklädd personal och ett gigantiskt vikinga huvud som ni kan se på bilden med blå ögon som lös i mörkret, så otroligt häftigt! Ville bara kasta mig på båten, men eftersom mamma var med så var det inte så lätt tyvärr.. Detta fartyg seglade ut varje kväll runt tio och kom tillbaka till hamnen ett antal timmar senare.
 
En av de anställda på VIKING, en del var läskiga clowner och t.ex. jokern i Batman, riktigt grymt! Men fick tyvärr inte med dem på bild :(
 
VIKING
 
Mitt i centrum
 
Fick inte till någon bättre bild än denna på borgen som ligger uppe på ett jätte stort berg som man kan se från stranden och såhär upplyst på kvällen. Var inte där uppe under denna resa, men besökte det med pappa för fem år sedan.
 
En del av "party gatan"
 
Utsikt från balkongen ner till poolen, fjärde våningen.
 
Utsikt från balkongen, lite havsutsikt!
 
Photoshoot med mammi
 
Fire show på hotellet, grymt! Temperaturen steg flera hundra grader när han sprutade eld (större eldmoln som jag inte lyckades fånga på bild).. var inte så jätte trevligt att bli varmare än vad man redan var..
 
 
Alanya
Positivt:
~ Perfekt partyställe
~ Många hotell precis vid vattnet och vid centrum
~ Solsäkert väder
~ Stort sortiment av billiga märkeskopior
 
Negativt:
~ Lång transfer från flygplatsen (2 h)
~ Djupt i havet direkt från stranden
 
Jag bara älskar Alanya! Perfekt uteliv för de som vill det, fin strand med härligt vatten för de som vill det och stort utbud av piratkopior av märkeskläder till ett väldigt, väldigt bra pris om man är bra på att pruta förstås!
Åh, kan knappt vänta tills jag åker tillbaka.. försöker övertala mina föräldrar att få åka utomlands ensam med kompisar till nästa sommar, men om pappa får bestämma (tillsammans med mamma dårå..) så blir det inte Alanya i alla fall :( så om det inte blir nästa år, då kan jag lova att det blir nästa igen! Ingen tvekan om saken, ska hälsa på grabbarna på Carisma bar och min söta kompis på Alaiye Kleopatra Hotel som ska bjuda mig på middag! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: