Tabata

Första gången på länge jag körde Tabata idag!
 
 
Tabata (för den som inte vet) är ett högintensivt pass där man jobbar med samma övning effektivt i 20 sekunder, vila 10 och upprepar proceduren 8 ggr. Sen bytar man övning och gör samma sak! Allt från knäböj med eller utan stång och vikter, armhävningar, springa/hoppa uppochned på stepbrädan, bänkpress osv!
 
Kanon pass med en grym instruktör som verkligen peppar, motiverar och drar ur en det sista man inte trodde att man orkade. Ville faktiskt inte träna idag egentligen om jag ska vara ärlig.. hade en del plugg att göra och kände mig allmänt trött, men när en kompis frågade om jag skulle dit och att det var hennes och en annans första gång, så självklart "ställer man upp" ;).
Blev allt mer peppad under passets gång, adrenalinet pumpade, musiken dunkade, musklerna brände och ja.. det är verkligen bara livet! Efter passet släpade jag mig ur salen och ut i omklädningsrummet där jag fastnade i typ tio minuter för jag var så trött, haha. Tyckte att bilden nedan speglar så himla bra precis så jag kände mig innan och efter passet idag.
 
Såååå jag för några timmar sedan.. suck.. det är bara början på hur jag kommer må imorgon när jag vaknar..
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kom ihåg mig?

Kommentar: